KONTORSSTÄDNING I NYNÄSHAMN
Varje person spenderar flera timmar på kontoret per dag – se till att ha det fräscht och städat utan att behöva spendera arbetstid på det. Anlita oss idag!

KONTORSSTÄDNING I NYNÄSHAMN
Ett välstädat kontor skapar förutsättningar för trivsel hos personal och företagskunder – nöjda kunder och personal skapar lönsamma företag.
Trivsel på kontoret är förutsättningar för att personal skall göra ett bra arbete. Vår kontorsstädning anpassas alltid till kundens behov och önskemål, utan extra kostnad.
Har ni funderingar kring kontorsstädning eller önskar en offert, är ni välkomna att kontakta oss.

KONTORSSTÄDNING PRISLISTA
Kontorsstädning - 280-300kr/Mantimme
Butikstädning - 280kr/Mantimme
Ni är alltid varmt välkomna att kontakta oss med frågor eller synpunkter.
Kontaktinformation:
Tel: 076 923 1168
E-post: [email protected]
www.renstadhjalp.se
Vi lämnar nöjd kund garanti!
KONTORSSTÄDNING CHECKLISTA
De flesta företagare har insett fördelen med att anlita professionell hjälp med kontorsstädningen. Med vår hjälp och erfarenhet av kontorsstädning kommer ni får mer tid för kärnverksamheten, samtidigt som det garanterar en ren och fräsch arbetsmiljö för medarbetarna. Även när det gäller kontorsstädning, och städning för företag finns detnaturligtvis utrymme för egna önskemål, och städningen kan anpassas efter behovet. Man kan beställa daglig kontorsstädning, veckostädning eller städning varannan vecka eller en gång per månad. Hur företagets lokaler används, och vilken verksamhet som bedrivs kan påverka hur ofta en grundlig kontorsstädning behöver utföras.
Vid en kontorsstädning ingår dessa moment:
• Alla fria ytor dammtorkas
• Damtorka bordsarmaturer/kontorsmaskiner/telefoner
• Dammsugning av möbler
• Papperskorgar töms
• Golv och mattor dammsugs
• Dörrar/handtag/dörrkarmar rengöras
• Eluttag/strömbrytare rengöras
• Diskbänk torkas av
• Mikrovågsugn avtorkas in/utvändigt
• Rengöring av sopskåpet ut-och invändigt
• Avtorkning utvändigt av kaffebryggare, vattenkokare och övriga hushållsmaskiner
• Ta bort fläckar från skåpluckor
• Fläckar på lister, dörrar och speglar tas bort
• Toalett/ handfat/kranar rengörs
• Kakel/väggar rengöras
• Pappershanddukar/toalettpapper kontrolleras och läggs till
• Dusch rengöras
• Golvlister rengöras
• Golven fuktmopp
Vi utför också storstädning och putsar fönster i kontor.
VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR
Om du är intresserad av att bli kund hos oss börjar du med att boka en provstädning eller ett kostnadsfritt kundbesök. Detta gör du genom att kontakta oss via telefon eller gå in på offertförfrågan ch fylla i formuläret. Vi kontaktar dig inom kort för att bestämma tid och datum för kundbesök eller provstädning.
Vi använder oss av en checklista som våra kunder kan hitta på vår hemsida. Denna används som underlag vid städningen, men vi tar också alltid hänsyn till kundens önskningar.
Städmaterial inkl. dammsugare förses av kunden.
Alternativt kan vi tillhandahålla allt till ett extrapris.
Kunder står för förbrukningsmaterial som toalettpapper och pappershanddukar.
Vi har med oss nya och kvalitetssäkrade städmaterial som vi köper i specialaffärer för städfirmor. Trasor med olika färg till olika plats t.ex. grön färg för kök, blå för badrum, en bra mopp för olika golv och speciell vit svamp att rengöra skåp, dörrar och andra ytor. Vi använder oss också av vita trasor för torkning av ytor, en speciell trasa för putsning av spegel. Vårt medel håller hög kvalitet, och vi har också ett speciellt miljömedel för bänkskivor/diskbänk. Vi erbjuder även rengöring med ånga som dödar alla bakterier. Vår personal är duktiga, trevliga, tar sitt arbete seriöst och är väldigt ansvarsfulla. De arbetar noggrant, snabbt och effektiv.
Ja, vi strävar efter kontinuitet och försöker skicka samma person varje gång. Vi har dock andra duktiga medarbetare som kan hoppa in om det skulle behövas t.ex. om arbetare som jobbar hos dig är sjuk eller är på semester, eller om du vill byta datum.
Ja, städarna kommer jobba den veckodag du väljer. Vi ser gärna att vi får en tidsram (normalt mellan kl. 8-17) inom vilket städningen kan utföras, men även här försöker vi att anpassa oss efter dina önskemål.
RenStädHjälp har försäkringar hos Svedea AB som täcker eventuella skador på egendom som vår personal orsakar. Alla våra anställda har även full försäkring
Nej, om du garanterar att alltid vara på plats när städtiden börjar så behöver vi ingen nyckel. Om du vill lämna din nyckel till oss så skriver vi ett nyckelavtal som innebär att vi kan ha din nyckel under städperioden.
Ja, du betalar via faktura som kommer en gång per månad till dig. Du väljer själv hur du vill ha fakturan. Du har en månad på dig att betala.
Brev
Faktura och bilagor skickas med post i samma kuvert.
E-post
Ett e-postmeddelande skickas till kund med en länk till webbfakturan. Vi följer händelserna i historiken på webbfakturan så som när den skickats, tagits emot av kund och markerats som betald.
SMS
En länk till webbfakturan bifogas i ett SMS tillsammans med information om vem som ställt ut fakturan. När kunden klickar på länken skickas de vidare till webbfakturan via mobilens webbläsare, och vi får en bekräftelse på att fakturan är mottagen.
Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med 8.5%. För skriftlig betalningspåminnelse debiteras även påminnelseavgift enligt gällande lag.
Ja, du kan avboka/ändra städtid och datum. Vi tar ingen avgift, det vore bra om du kontaktar oss så snart som möjligt med ombokningsinformationen.
Du kan alltid lita på vår personal som kommer i kontor till er. De uppfyller våra högt ställda kriterier och värderingar.
En faktura avgift tillkommer. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med 8.5%. För skriftlig betalningspåminnelse debiteras även påminnelseavgift enligt gällande lag.
Den är 1 månad.
Nej, inte om du bor inom 4 mil från tullarna. Bor du utanför eller är svårtillgängligt så tillkommer det 80 kr per städtillfälle.
Ja, vi har många nöjda kunder som gärna rekommenderar oss. Vi lämnar gärna ut kontaktuppgifter till några om du så önskar.